2012. május 6., vasárnap

Hétköznapi felesleges bosszúságok

Mi magyarok világelsők vagyunk abban, hogy a meglévő gondjainkat hogyan lehet mesterségesen megduplázni. Nem elég a gigászi küzdelmünk a gazdasági , pénzügyi lecsúszás ellen, a személyes  harcok a megélhetésért, kitaláltuk, hogy havonta egyszer   szinte a  fizetését adja le mindenki valamilyen szabálysértésért.

Mert körülbelül erről van szó a legújabb szabálysértési rendelkezések  kapcsán. Szívesen vettem volna részt azon  az utolsó szakmai egyeztetésen ,ahol jóváhagyták ezeket a rendelkezéseket. Megkérdezte-e valaki, hogy tessék mondani mégis miből fogja kifizetne a  szerencsétlen magyar a büntetést, még ha el is követi az adott szabálysértést.
 
Megkérdezte-e valaki, hogy miért kell egy félhavi átlagfizetést fizetni annak, aki olyan hosszú egyenes szakaszon, ahol 2x2 sáv van és lényegében  semmi más nincsen  50 helyett 67 km/h óra sebességgel megy? Egyáltalán belegondolt valaki abba, hogy egy ilyen szakaszon indokolatlanul, mesterkélten visszafogott sebesség sokkal stresszesebbé és ezáltal a közlekedésre veszélysebbé  teszi a vezetőt, akinek ráadásul még ezért fizetetnie is kell?
Mi lehet pld. az oka annak, hogy   mostanában  Székesfehérvár egyik elkerülő, széles, 2x2 sávos egyenes útján 30km/h tábla van kitéve és persze a domboldalra elbújva mérik a gaz 45 km/h sebességgel haladókat, miközben megítélésem szerint kimondottan akadályozza az egészséges közlekedést az 50km / h alatti sebesség azon a szakaszon..
Valaki szóba hozta ott, hogy uraim, nem kéne megvizsgálni, újragondolni, hogy az átlag szabálysértési büntetéseink 3-szor akkorák, mint az átlagosan 5 -ször akkora bérrel rendelkező Európai élmezőnyben?Csak van valami oka annak, hogy ott sem magasabbak?
Tényleg azt hiszik, hogy ez most az ország fő gondjainak egyike, hogy lehetetlen mértékű és nyilvánvalóan behajthatatlan bírságokat vessünk ki ? Ballagási ajándékra is egyre többen vesznek már fel  személyi kölcsönt, csak nem arra megy ki a játék, hogy bankok járjanak  jól megint, hiszen csak személyi kölcsönből  fogja tudni kifizetni lakosság jó része a megemelt szabálysértési bírságokat, ráadásul ez a legdrágább kamatozású hitelfajta. Hol vannak azok az elemzések, hatástanulmányok, amelyekre alapultak ezek az új rendelkezések? Álljon elő valaki, ismertesse és védje meg őket ha tudja, de a lakosságot lehetetlen tartományba emelt és immár teljesen hatástalan eszköztökkel ne stresszeljék feleslegesen.
Ha netán egyesek a közlekedési morál javítását és a balesetek számát kívánták volna ezzel a csomaggal elérni akkor valószínűleg másképpen kellett volna dönteniük. Ahhoz ugyanis az utak és a gépkocsik állapotának és az ezekre hatással lévő szabályozóknak a   javítása, módosítása  sokkal célravezetőbb lett volna. Jobb lenne inkább ennyi erővel  körbeszaglászni, hogy  pld hogyan lehetett úgy autópályát építeni(M6), hogy egy szokásos tavaszi felhőszakadás miatt le kell zárni!!!!! Ennek a kivizsgálásából 5- ször annyi pénz jönne  be, mint a szabálysértési bírságok irreális megemeléséből. Németországban pld csak kivételes esetekben vagy helyeken mérnek, ahol lehet, jó kocsival hadd menjenek az emberek. Ettől  biztos nem nőhet a  balesetek száma.
Védjük is a szolgálatot, ha az szükséges és jogos. Szombat este a kereskedelmi adók tv híradója értetlenkedve tálalta azt a  szerintük sztorit, hogy egy vészvillogós rendőrautó miatt nem tudott 15 percig behajtani egy busz Budapesten egy utcába. A rendőrautó egyébként sürgős hívásra intézkedni ment a környékre. Nem is értettem, mit akartak a híradók? Mi ebben a sztori, hol itt a gond? Ha intézkedni kell, akkor intézkedni kell, lehet hogy akár utcákat kell   lezárni órákra stb.  Úgy nem lehet a rend fenntartását elvárni a rendőrségtől, hogy közben indokolatlanul piszkáljuk őket , mert pld valaki 10 percet késett buszával stb.
 Furcsa ez  a dugódíj tervezet  is, főleg , hogy a magas benzinárak és a parkolóhelyek hiánya , a relatíve magas parkolási díj miatt már nincs is olyan nagy dugó Budapest belvárosában, szóval messze nem olyan aktuális, mint pld. 4 éve lett volna, legalábbis a forgalmi szempontokat nézve. Amolyan megkésett rendelkezés ez és  veszélyeket is rejt magában. Amúgy se sokan látogatják már Budapestet, lassan kiszorul a gazdasági, turisztikai élet perifériájára, némi túlzással úgy kellene belökni néhány vállalkozót a belvárosba, hogy hátha bele akad valamilyen projektbe, ami elnyeri a befektetői kedvét. Erre, most még kirakunk egy   ilyen  lightos behajtani tilos szerű táblát. A kutya nem fog a belvárosba menni!Mondják, hogy az ebből származó  bevétel majd jól jön a BKV kasszájába, csökkenthető vele annak hiánya. Értem, hogy a BKV hiányát csökkenteni kell, de miért kell ezért tönkretenni Budapest belvárosát. Van a BKV hiány  csökkentésének ezer más módja , ahogyan azt a bűnügyi hírekből kitalálhatjuk!
A közelmúlt  csúcsa számomra a Quantum XXL- hez   köthető úgymond pénzügyi szolgáltatások ügye volt, amit furcsa módon súlyához képest kezd elhallgatni a média..
Mint ismeretes egy a  Quantum XXL-lel szerződésben álló ügyfél feljelentést tett a Nemzeti Nyomozó Irodánál azzal, hogy csak a sikeres, vagyis a hasznot hozó kötésekről értesítették, veszteséges ügyleteket azonban nem zárták le, és nem is mutatták ki. Ennek alapján pedig azt hitték, hogy nagy nyerésben vannak, pénzüket bent hagyták, hogy tovább gyarapodjon.
Mintegy ötezer olyan magyar ügyfél szenvedhetett el összesen 1,7 milliárd forint veszteséget online devizakereskedésen, akiket a hongkongi bejegyzésű Quantum XXL Ltd. közvetített jutalék ellenében a Tadawul FX nevű, ciprusi forex és árutőzsdei brókercéghez, amely pénzügyi, befektetési szolgáltatásokat, így devizakereskedelmet kínált magyar ügyfelek számára határon átnyúló szolgáltatás keretében. A veszteségért azonban senki nem vállalja a felelősséget. A Quantum szerint ők  csupán a kereskedéshez szükséges szoftvert biztosították, amely figyelte a pénzpiaci mozgásokat, és biztosította a használata által garantált 60, illetve 70 százalékos tőkevédelmet. A Quantumnak a cég jogi képviselője szerint nem volt hozzáférése az ügyfelek letétbe helyezett pénzéhez, sem jogi, sem pénzügyi tanácsot nem adott az ügyfeleknek, nem végzett engedélyköteles tevékenységet.
Slusszpoénként még a Quantum bedobta, hogy a partnercége újfajta elszámolásra tért át és akkor úszott el az ügyfelek pénze,  ami vélhetőleg  azt jelenti, hogy az újfajta elszámolás zárta  a veszteséges pozíciókat és így keletkezhetett, véglegesülhetett a veszteség .
Na most ilyet ember még nem hallott. Valaki gondolja magát és azt mondja: itt vagy te Kovács, igaz, hogy most 30% mínuszban van  a portfóliód, de tudod, mit, nekem nincsen időm megvárni amíg visszamegy az árfolyama, stb. különben is más elszámolásra állok át,eladom hát ilyen vacak árfolyamon a részedet, itt a megmaradt pénzed, szevasz.
Brókerügyben ekkora hülyeséget még nem vágtak a lakosság képében Magyarországon amióta az eszemet tudom.
A PSZÁF meg csak néz, úgy tesz mintha most hallana az egész sztoriról először és elkezd vizsgálódni. Most, amikor bottal üthetik már a lé nyomát. Mi azt hihettük idáig, hogy az elmúlt 4 év nemzetközi és hazai tapasztalatai megedzették a PSZÁF-ot, hogy ilyen cégek nem is működhetnek ilyen feltételekkel, hogy az ilyen típusú és volumenű cégekbe , ügyletekbe beépül a PSZÁF és a rendőrség és időben feltárja veszélyeket, leleplezi a szélhámosokat, stb. Máshol ugyanis már ezt teszik, ezt szorgalmaztam magam is több parlamenti felszólalásomban. Azt ugye mondanom sem kell, hogy a történetben szereplő 60% -os illetve 70%- os tőkegaranciák egyenlők szoktak lenni a bukással, hiszen miért adjon vissza egy cég többet a nála játszó  ügyfelének , mint amire kötelezi a szerződése. A 100%-os tőkegarancia már valami, igaz ahhoz nem lehet büntetlenül, nyíltan és hihetően hirdetni 50%-os vagy magasabb  hozamot stb..
A PSZÁF meg  most kezd vizsgálódni, most már minek kérdezem, hol  van már a lé?Egyenlőre az tűnik csak biztosnak hogy az 5000 magyarnál nincsen az a majd 2 mrd forint.

Pősze Lajos




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése